Żywotnośc Turbosprężarki

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Polska77
    Ambiente
    • 2009
    • 166

    #76
    Moc jest OK, ten odgłos w ogóle zaczyna się pojawiać przy dynamicznej jeździe tzn. najpierw jest ok i słychać tylko cichą prace turbiny i wszystko jest Ok a później jak się "pokatuje" zaczyna się pojawiać odgłos tego uciekającego powietrza, przy czym auto normalnie przyspiesza.
    Octavia RS 1.8 T

    Komentarz

    • g_rego_r
      Rider
      • 2008
      • 496

      #77
      Zamieszczone przez zurcio
      Nie wiem jak jest w 2.0 ale w 1.9 to jest norma - zwłaszcza na zimnym silniku.
      no w mojej 2.0 to też norma odezwała się tak po 9000 km ale słyszę ją tylko przy prędkościach patrolowych a przy normalnym użytkowaniu na trasach nie słychać tzw. karetki

      Komentarz

      • Udesky
        RS
        • 2007
        • 1692
        • Octavia I (1U2)
        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

        #78
        Zamieszczone przez Polska77
        Ostatnio zauważyłem że w moim , 1.8T AUQ gdy mocno pocisnę po jakimś czasie praca turbiny staje się dosyć głośna. Chodzi o to, że słychać taki świst jakby gdzieś uciekało powietrze. Nie wiem czy dobrze to opisałem, odgłos jest bardzo podobny do tego jaki słychać przy np. przedmuchiwaniu czegoś sprężonym powietrzem. Miał może ktoś z was taka sytuację??
        Może nie mam 1.8T, a 1.9TDI, ale miałem identyczny przypadek. Przy spokojnej jeździe cisza, a przy przekroczeniu 2500-3000rpm lub przyspieszaniu pod górkę słyszałem "sssszzzzzz", powodem tego była nie szczelność na łączniu węży łączących IC z turbiną. Podobny odgłos może także być spowodowany dziurą w IC (lub coś takiego), więc zobacz czy gdzieś ci olej nie umyka w tamtym miejscu.
        Co do żywotności turbo to moja w AHFie wytrzymała 200 000km, znaczy same turbo wytrzymała by jeszcze trochę, gdyby nie zapiekająca się grucha i plany z ARLem. W każdym razie osoba zajmująca się regeneracją turbo, która ją odemnie odkupiła nie stwierdziła luzów.
        W Polsce nie ma kryzysu.
        Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

        Komentarz

        • bradley
          L&K
          • 2008
          • 1465

          #79
          Jesli przyjmujac zalozenie, ze u mnie turbina nie byla wymieniana od nowosci, a raczej sie nie zapowiada na to, to ma w chwili obecnej 247kkm, jest jeszcze po wirusie, dmucha po 1,1 w overbooscie 1,2, cisza i spokoj. Tylko przy schodzeniu z obrotow bez gazu od ok 1900 do 1600 slychac lekkie wycie, ale to nie tak jak niektore wyjce w klekotach :szeroki_usmiech
          VW Vento 1.9TDI 1Z ++
          Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
          Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

          Komentarz

          • rkb
            RS
            • 2008
            • 2152
            • Rapid Spaceback (NH1)
            • CYVB 1.2 TSI 110 KM

            #80
            u mnie nie swiszcze glosno, slychac troszke bardziej ale tylko jak wciskam w podloge :diabelski_usmiech
            Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

            Komentarz

            • Dachu
              Rider
              • 2008
              • 724
              • Octavia II (1Z3)
              • BGU 1.6 MPI 102 KM

              #81
              u mie turbina zostala wymieniona po 100 tys km przez wczesniejszego wlasciciela mam teraz przebieg 156 tys km i odpukac wszystko jest wporzadku.pozdrawiam
              Skoda Octavia II 1.9 TDI BJB 105/250 niestety juz nie ma(ale w pamieci pozozstanie

              obecnie Skoda Octavia II 2.0 TDI 187 km i 390 Nm + banan na twarzy

              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ck+king++dachu

              Komentarz

              • Dijkstra
                RS
                • 2008
                • 1589

                #82
                ja mam jakies 180kkm i jeszcze chodzi w moim AHFie
                odpukac w niemalowane , pompuje, nie swista - no chyba ze gluchy jestem
                a takie pytanko, na zimnym silniku do jakich predkosci obrotowych krecicie silnik?
                Moje foty
                Moja stronka
                Moje 4 kolka

                Komentarz

                • Zoltar
                  Rider
                  • 2005
                  • 722

                  #83
                  Możesz śmiało kręcić auto do 2500 obrotów, unikaj tylko mocnego przyśpieszania

                  Silnik się szybciej nagrzeje
                  www.soft-car.pl
                  www.chiptuning-gdansk.pl


                  - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                  - Wyłączanie DPF
                  - Hamownia Obciążeniowa

                  Komentarz

                  • loru
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 4286
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #84
                    Możesz śmiało kręcić auto do 2500 obrotów, unikaj tylko mocnego przyśpieszania

                    Silnik się szybciej nagrzeje
                    Dokładnie, można też znaleźć info że do 2000 rpm ale wtedy silnik sporo długo się rozgrzewa.
                    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                    Komentarz

                    • AdamB
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 8044
                      • Octavia IV (NX3)
                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                      #85
                      Zamieszczone przez loru
                      Dokładnie, można też znaleźć info że do 2000 rpm ale wtedy silnik sporo długo się rozgrzewa.
                      I jeszcze powiem, że przy rozpędzaniu i zmianie biegów przy 2000rpm BXE nie chce jechać :wink:
                      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                      Komentarz

                      • Dijkstra
                        RS
                        • 2008
                        • 1589

                        #86
                        Zamieszczone przez loru
                        Możesz śmiało kręcić auto do 2500 obrotów, unikaj tylko mocnego przyśpieszania

                        Silnik się szybciej nagrzeje
                        Dokładnie, można też znaleźć info że do 2000 rpm ale wtedy silnik sporo długo się rozgrzewa.
                        tak ino do 2000 to sie jezdzic nie da
                        a jesli chodzi o 2500 to wiecej niz 120 sie nie poleci... i najgorzej jak trzeba wyjechac z podporzadkowanej na taka gdzie duzy jest ruch :/
                        mierzyl ktos czas jaki musi uplynac od nagrzania sie plynu do czasu nagrzania sie oleju? wiem, ze sa to rozne czasy. mialem okazje jechac tuningowana octavka i plyn mial (na wskazniku) jakies 90, a olej okolo 50. nie wiem nawet czy nie mniej bo nie wiem czy wskazowka ni eopierala sie na ograniczniku...
                        Moje foty
                        Moja stronka
                        Moje 4 kolka

                        Komentarz

                        • Udesky
                          RS
                          • 2007
                          • 1692
                          • Octavia I (1U2)
                          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                          #87
                          Zamieszczone przez Dijkstra
                          a takie pytanko, na zimnym silniku do jakich predkosci obrotowych krecicie silnik?
                          Ja tam na zimnym delikatnie kręcę do 2200rpm, a jak wskazówka temperatury się już zaczyna podnosić to do 3000rpm.
                          W Polsce nie ma kryzysu.
                          Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                          Komentarz

                          • loru
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 4286
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #88
                            Zamieszczone przez Dijkstra
                            tak ino do 2000 to sie jezdzic nie da
                            dlatego zgadzam się z tym co napisał Zoltar,
                            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                            Komentarz

                            • Dijkstra
                              RS
                              • 2008
                              • 1589

                              #89
                              dzieki wielkie za rady
                              Moje foty
                              Moja stronka
                              Moje 4 kolka

                              Komentarz

                              • pajczaki
                                Rider
                                • 2007
                                • 316

                                #90
                                Zamieszczone przez Polska77
                                Moc jest OK, ten odgłos w ogóle zaczyna się pojawiać przy dynamicznej jeździe tzn. najpierw jest ok i słychać tylko cichą prace turbiny i wszystko jest Ok a później jak się "pokatuje" zaczyna się pojawiać odgłos tego uciekającego powietrza, przy czym auto normalnie przyspiesza.
                                Kolego rozwiazales problem?
                                taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
                                sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl

                                Komentarz

                                • Skodio_
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 324

                                  #91
                                  ja mam w AGR nalatane 105kkm dogrzewam do 2300 jak juz jest 90C to czekam jeszcze pare minut i trasa 120-150 miasto nie zamulam i mysle ze dluuuuuugo jeszcze pojezdze na tubrbawce , fakt auto rozpedza sie wieki ale ja sie juz te 150 non stop leci to auto pali troche wiecej jak 6L i za to naprawde lubie to auto .

                                  Komentarz

                                  • bradley
                                    L&K
                                    • 2008
                                    • 1465

                                    #92
                                    Skodio_, mozesz zamulac do woli. AGR ma stala geometrie :wink:
                                    VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                                    Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                                    Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                                    Komentarz

                                    • Ziomal
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 5841
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                      #93
                                      Zamieszczone przez bradley
                                      Skodio_, mozesz zamulac do woli. AGR ma stala geometrie
                                      Tak , tylko że nie na turbo silnik sie kończy są też inne elementy które od zamulania się niszczą.
                                      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                      Jest O1 1.6 BFQ

                                      Komentarz

                                      • bradley
                                        L&K
                                        • 2008
                                        • 1465

                                        #94
                                        Zamieszczone przez Ziomal
                                        Zamieszczone przez bradley
                                        Skodio_, mozesz zamulac do woli. AGR ma stala geometrie
                                        Tak , tylko że nie na turbo silnik sie kończy są też inne elementy które od zamulania się niszczą.
                                        Nikt nie mowi o skrajnosciach deptania gazu do deski przy 1300obrotach na 5 biegu pod gorke :wink:
                                        VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                                        Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                                        Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                                        Komentarz

                                        • Ziomal
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 5841
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                          #95
                                          Ja tam segreguje zamulania jest to jest :wink:
                                          Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                          Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                          Jest O1 1.6 BFQ

                                          Komentarz

                                          • rkb
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 2152
                                            • Rapid Spaceback (NH1)
                                            • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                            #96
                                            dzis w ASO powiedzieli ze jest wyciek oleju z turbiny i mam sie szykowac na regeneracje :roll: faktycznie z auta oleju troche schodzi (nie jest to duzo) ale myslalem ze to normalne w tym silniku :roll: Regenerowac? Kupowac nowa? Czy jeszcze jezdzic? :evil:
                                            Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                            Komentarz

                                            • S3 CHRIS
                                              Elegance
                                              • 2006
                                              • 979
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                              • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                              #97
                                              Zamieszczone przez rkb
                                              dzis w ASO powiedzieli ze jest wyciek oleju z turbiny i mam sie szykowac na regeneracje :roll: faktycznie z auta oleju troche schodzi (nie jest to duzo) ale myslalem ze to normalne w tym silniku :roll: Regenerowac? Kupowac nowa? Czy jeszcze jezdzic? :evil:
                                              najlepiej regenerowac jakby co to mam taką jedna mam k03 a dwie k03s jakby co
                                              ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                                              ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                                              Komentarz

                                              • Samiec
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2004
                                                • 4287
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                #98
                                                Zamieszczone przez rkb
                                                dzis w ASO powiedzieli ze jest wyciek oleju z turbiny i mam sie szykowac na regeneracje :roll:
                                                A moze to olej z odmy idzie w turbine? :roll:
                                                TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                                Komentarz

                                                • rkb
                                                  RS
                                                  • 2008
                                                  • 2152
                                                  • Rapid Spaceback (NH1)
                                                  • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                                  #99
                                                  mozliwe, nie wiem, a z tymi z ASO roznie bywa.... generalnie w poltora miecha poziom oleju zjechal z "prawie" maximum na bagnecie do "prawie" minimum, generalnie olewalem sprawe bo taka dolewke da sie przezyc. musze oddac wozidlo gdzies w zaufane rece zeby to dobrze sprawdzic
                                                  Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                                  Komentarz

                                                  • Samiec
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2004
                                                    • 4287
                                                    • Octavia I (1U2)
                                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                    Zamieszczone przez rkb
                                                    generalnie w poltora miecha poziom oleju zjechal z "prawie" maximum na bagnecie do "prawie" minimum
                                                    A ile to kkm? i jaki styl jazdy ?
                                                    TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                                    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                                    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...